• DZIEŃ SPORTU

• 3 czerwca obchodziliśmy w naszej szkole DZIEŃ SPORTU. Głównym celem było zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywności ruchowej, integrowania się klasy , kształtowania zachowań prozdrowotnych, nabywanie wiary we własne siły i możliwości oraz wzbogacenie przeżyć poprzez szlachetne współzawodnictwo. Uczniowie klasy IV-VIII pod opieką swoich wychowawców mieli szanse wykazać się sprawnością fizyczną w różnych konkurencjach lekkoatletycznych : skoku w dal , biegu na 60 m , rzucie piłką lekarską 2kg oraz biegu sztafetowym 4x100m . Dzieci otrzymały wiele dyplomów . Biegi sztafetowe okazały się najbardziej widowiskowe. Uczniowie walczyli w nich o puchar dyrektora szkoły. Wyniki nie były najważniejsze.

Gratulacje dla wszystkich uczestników imprezy!!!

Dziękujemy nauczycielom i wychowawcom za pomoc i zaangażowanie.

Organizator Dnia Sportu: nauczyciele wchowania fizycznego

• Jak nie czytam, jak czytam

• W związku z przystąpieniem naszej szkoły do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-25 informuję, że jednym z zaplanowanych działań, promujących czytelnictwo, jest włączenie się do V edycji ogólnopolskiej akcji „Jak nie czytam, jak czytam”, która jest najpopularniejszą akcją czytelniczą w Polsce. Jej celem jest promocja czytania w prosty, radosny sposób. Akcji towarzyszy próba bicia rekordu liczby osób czytających w jednym momencie. W ubiegłym roku w akcji wzięło udział 406 825 osób.

Tegoroczne bicie rekordu w czytaniu odbędzie się w całej Polsce 7 czerwca (środa) o godz. 10. Nasi uczniowie będą czytać na placu apelowym przed budynkiem szkoły. Proszę zabrać ze sobą ulubioną książkę lub wypożyczyć z biblioteki szkolnej.

Akcja rozpocznie się o godz.10.00.

Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w wydarzeniu czytelniczym.

• Stargard i jego filary

• 11 maja klasy 1a i 1b wyruszyły na wycieczkę do Stargardu, gdzie zwiedziły zabytki miasta i muzeum "od kuchni". W centrum nauki Filary przez zabawę brały udział w interaktywnych wystawach i warsztatach. Uczniowie wcielili się w rolę kupców, poznali systemy miar oraz wag w starożytnym mieście, poznali ciekawe rozwiązania architektoniczne, mierzyli poziom głośności, poznali metody komunikacji na polu walki oraz zetknęli się z najnowocześniejszymi technologiami - drukarką 3D, programowaniem robotów i sztuczną inteligencją.

• TRÓJBÓJ I CZWÓRBÓJ LEKKOATALETYCZNY-IGRZYSKA DZIECI

• W dniu dzisiejszym 12.05 na Stadionie Miejskim w Dobiegniewie odbyły się Mistrzostwa Powiatu w Trójboju i Czwórboju w igrzyskach dzieci. W mistrzostwach udział wzięło bardzo dużo szkół z naszego powiatu. W trójboju dziewcząt zajmujemy III miejsce w składzie : Wiktoria Świerczewska (kl.4a) , Aurelia Antonowicz (kl.4a) , Zofia Tylska (kl.4a) oraz Hanna Szukiełowicz (kl.4b). W trójboju chłopców zajmujemy miejsce poza podium w składzie : Aleksander Kendelewicz (kl.4a), Alan Roszak (kl.4a) , Franciszek Wiącek (kl.4b) oraz najmłodszy zawodnik Antoni Wiącek (kl.3a). W czwórboju dziewcząt zajmujemy miejsce III w składzie : Martyna Augustyniak (kl.6b), Amelia Bury (kl.6b) , Wiktoria Lipiec (kl.5a) , Karolina Gawkowska (kl.5a) , Zuzanna Majchrzak (kl.5b) , Paulina Gruszewska (kl.5b). Najlepszymi reprezentantami naszej szkoły , najbardziej punktującymi okazali się : Wiktoria Świerczewska- , Olek Kendelewicz oraz Zuzanna Majchrzak. Warto dodać , że  były to pierwsze zawody lekkoatletyczne naszych trójboistów. Wszyscy zawodnicy dali z siebie wszystko , wykazali się ogromną walką .

Jest moc !!!

Gratulacje dla wszystkich LEKKOATLETÓW !!!

Maria Sapór

Joanna Odwrot

Roman Mikłasewicz

• WYCIECZKA WROCŁAW-GÓRY SOWIE KL. 4A ,5A

• 9 maja 2023r. klasy 4a i 5a wybrały się na dwudniową wycieczkę do województwa dolnośląskiego.Naszym celem było zwiedzenie Ogrodu Zoologicznego we Wrocławiu. Pogoda dopisała, więc dzieci z przyjemnością spacerowały i obserwowały zwierzęta. Oceanarium wywarło na nich ogromne wrażenie  , z wielkim zainteresowaniem oglądały morskie stworzenia w tunelu wodnym no i oczywiście słynny gryzoń kapibara. Po kilku godzinach spędzonych w ZOO udaliśmy się na przepiękną Starówkę . Dzieci poszukiwały figurek krasnoludków , które rozrzucone są po całym Wrocławiu. W drugim dniu naszej wycieczki pokonaliśmy ciężka trasę , która  dała nam też satysfakcją,  weszliśmy na najwyższy szczyt Gór Sowich - Wielką Sowę (1015 m.n.p.m). Tam mogliśmy podziwiać piękne widoki. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Kopalni Węgla Kamiennego w Nowej Rudzie. Do domu wracaliśmy pełni wrażeń i nowych doświadczeń.

Opiekunowie : Krzystof Jaśków

Urszula Demianiuk

Maria Sapór

• Konkurs Ekologiczno-Przyrodniczy "Gramy w zielone" dla klas I -III

• 8 maja odbył się konkurs dla klas I-III "Gramy w zielone", którego celem było propagowanie edukacji ekologiczno-przyrodniczej wśród najmłodszych uczniów naszej szkoły.                                                                    Byliśmy pod wrażeniem wiedzy, którą prezentowali uczestnicy konkursu.Najlepszymi okazali się:                  Alicja Bogała,                                                                                                                                                            Michał Wysocki,                                                                                                                                                          Stanisław Kozielec,                                                                                                                                                    Witold Grupiński.

Wyróżnienia otrzymali:  Oliwier Krysiak,Marcel Zrobek,Adam Sowała,Kacper Nawrot,Daria Stawska.                    Organizatorki dziękują pani Elżbiecie Łakomiec, która zasiadała w jury i na której pomoc zawsze możemy liczyć oraz panu Łukaszowi Pluskocie.

A.Graś, A.Zachciał

• Powiatowy Turniej Piłki Nożnej - Igrzyska Młodzieży Szkolnej Chłopców.

• W dniu dzisiejszym 8.05 w Dobiegniewie odbył się powiatowy turniej piłki nożnej chłopców. W turnieju udział wzięło pięć drużyn tj. SP Dobiegniew , SP1 Strzelce Kraj. , SP2 Drezdenko , SP Bobrówko oraz nasi uczniowie  SP1 Drezdenko w składzie : Piotr Wojtysiak (kl.8a)-kapitan drużyny, Kamil Łesak (kl.8a) , Piotr Dębski (kl.8a) , Hubert Sokołowski (kl.8a) , Marcel Muraszow (kl.8a), Cyprian Gruszka (kl.8a) , Tobiasz Terlecki (kl.8a) , Dominik Przewoźny (kl.8a) oraz Daniel Duda (kl.7a). Niestety turniej kończymy na IV miejscu , co nie daje nam awansu.

Gratulacje dla wszystkich zawodników oraz trenerów !

Opiekun drużyny: Maria Sapór

• WYCIECZKA KL. 3a, 6a i 7a

•        24 kwietnia 2023r. klasy 3a, 6a i 7a wybrały się na trzydniową wycieczkę na Dolnyn Śląsk. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od wizyty w Ogrodzie Zoologicznym we Wrocławiu. Spacerując, poznawaliśmy rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów. Największe wrażenie na dzieciach wywarło Afrykarium – unikatowe oceanarium prezentujące wyłącznie gatunki fauny Afryki. Następnie udaliśmy się na wrocławski rynek – jeden z największych rynków staromiejskich Europy. Zobaczyliśmy średniowieczny plac targowy, ratusz zwany Starym Ratuszem, kolorowe kamienice, pręgież. Poszukiwaliśmy figurek krasnoludków, które są symbolem miasta. Wizytę w Wambierzycach, zwanych dolnośląską Jerozolimą, rozpoczęliśmy od zwiedzania barokowej bazyliki – Sanktuarium Matki Bożej Wambierzyckiej Królowej Rodzin. Podziwialiśmy największą w Polsce ruchomą szopkę, której twórcą był Longin Wittig. Szopka składa się z około 800 figurek, z których 300 jest ruchomych. Byliśmy też w Kopalni Węgla Kamiennego w Nowej Rudzie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Górnictwa, gdzie w 4 salach wystawowych zgromadzono eksponaty ze wszystkich dziedzin górnictwa podziemnego. Pokonując podziemną trasę turystyczną, dokładnie poznaliśmy pracę górników oraz dawne maszyny górnicze. Skomplikowanym labiryntem chodników doszliśmy na głębokość 45m w głąb ziemi. Wielką atrakcją kopalni jest duch Skarbnik, strzegący jej tajemnic. Do dziś mieszka on w sztolni i straszy przybyłych turystów. Kończąc zwiedzanie kopalni, wyjechaliśmy z jej głębi kolejką podziemną. Następnym punktem programu była wspinaczka na Szczeliniec (919 m n.p.m.) – najwyższego szczytu Gór Stołowych, który znajduje się na terenie parku narodowego. Podziwialiśmy napotykane na naszej trasie formy skalne, które swoim wyglądem przypominają różne postacie i kształty, a krajobrazy podziwialiśmy z tarasów widokowych. Z wielkim trudem, ale też i z satysfakcją, udało nam się zdobyć najwyższy szczyt Gór Sowich – Wielką Sowę (1015 m n.p.m.). Na jej szczycie znajduje się kamienna wieża widokowa, mała kapliczka oraz drewniany pomnik sowy i muflona. Z zapartym tchem podziwialiśmy malownicze krajobrazy. Duże wrażenie zrobił na nas Zamek Grodno, który położony jest na Górze Choina. Dziś to jedna z najważniejszych i najlepiej zachowanych warowni na terenie Dolnego Śląska. W zamku zobaczyliśmy wiele z zachowanych średniowiecznych murów, jak i niektóre z ocalałych renesansowych pomieszczeń. Wysłuchaliśmy też legendy o Białej Damie, która od wieków straszy w murach zamku. Skorzystaliśmy też z Centrum Bioedukacji Multimedialnej, zapoznając się z filmami związanymi z ochroną środowiska w rezerwacie florystyczno – krajobrazowym otaczającym Zamek Grodno. Bardzo spodobał nam się widok, rozciągający się z zamkowej wieży. Ostatnim zwiedzanym przez nas miejscem była tama na Jeziorze Bystrzyckim – kamienny mur o długości 220m i wysokości 44m. Powstał w celu zapobiegania powodziom nawiedzających Śląsk. Obecnie jest zabytkiem techniki.                                                                                 Do domu wracaliśmy przepełnieni różnością atrakcji i niesamowitych wrażeń.

A. Graś, B. Stańko, Ł. Pluskota

• NIEBIESKIE IGRZYSKA 2023

• Kwiecień to Miesiąc  Wiedzy na Temat Autyzmu, który w Polsce i na świecie ma kolor niebieski. W naszej szkole od poniedziałku do dziś obchodziliśmy Dni Świadomości Autyzmu. Każda klasa w tym czasie pogłębiła swoją wiedzę w tym temacie. Uczniowie przygotowali wartościowe plakaty, w których królowały hasła ROZUMIEM, AKCEPTUJĘ, WSPIERAM.
            Kolejnym etapem akcji w kolorze niebieskim było wzięcie udziału w Niebieskich Igrzyskach organizowanych przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Jest to ogólnopolskie wydarzenie, które ma charakter edukacyjny i sportowo-integracyjny.  W tym roku wzięło w nim udział ponad 1057 placówek z całej Polski. Dzięki takiej akcji pokazujemy dzieciom, że każdy może ma szansę osiągnąć sukces i być sportowcem na miarę swoich możliwości.
            Również wszystkie klasy naszej Jedynki ubrane na niebiesko wzięły udział w sportowych zabawach oraz biegu sztafetowym, które poprzedziła wspólna rozgrzewka, a także wspólnie zatańczyły zumbę z niezawodnymi Małymi Mażoretkami i utworzyły niebieskie balonowe serce. Każdy mógł również poczęstować się słodką watą cukrową czy pomalować się na niebiesko. Oprócz świetnej wspólnej zabawy, integrującej całą społeczność szkolną, mogliśmy też poszerzyć swoje wiadomości o autyzmie i pokazać, że każdy z nas ma w sercu niebieski puzzel.

Bardzo serdecznie dziękujemy uczniom, nauczycielom, dyrekcji za tak liczne włączenie się do szkolnej akcji.
            W szczególności pragniemy podziękować Parafii Przemienienia Pańskiego za użyczenie nam maszyny do waty cukrowej, pani Paulinie i pani Wiolecie za wytrwałą i profesjonalną jej obsługę.

Organizatorzy: E. Lala-Kadler, M. Sadowska
            Bieg sztafetowy zorganizowały: M. Sapór, A. Odwrot

• Dzień Ziemi w przedszkolu

• 21 kwietnia w przedszkolu obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się co to jest ekologia, recykling i jak należy dbać o naszą planetę. Następnie w praktyczny sposób mogły wykorzystać swoją wiedzę dotyczącą segregacji śmieci, wrzucając odpady do odpowiednich pojemników. Przeprowadziliśmy również zajęcia warsztatowe, uświadamiające dzieciom znaczenie wody w przyrodzie i konieczności jej oszczędzania. Na zakończenie wykonaliśmy plakaty promujące dbanie o naszą planetę oraz wybraliśmy się na ekologiczny spacer do pobliskiego lasu.

N. Tryboba

• DZIEŃ ZIEMI - GR. 0B

• 21.04.2023r. dzieci z naszej grupy świętowały Dzień Ziemi. Przeprowadzono szereg działań wpisujących się w konwencję święta. Odbywały się ciekawe zajęcia edukacyjne, projekcje filmów o tematyce ekologicznej. Dzieci wykonały plakaty zachęcające do ochrony Ziemi przed niszczeniem, porządkowały teren przed szkołą, oraz uczyły się w jaki sposób segregować odpady.

Prowadzone działania pokazały przedszkolakom różne sposoby ochrony  środowiska oraz zachęcały do troski o Ziemię.

Dzieci maja świadomość, że dla dobra naszej planety należy: sadzić drzewa i pielęgnować rośliny; dbać o przyrodę; oszczędzać wodę i prąd; segregować śmieci i ograniczać zużycie plastiku.

• Lubuskie Konfrontacje Artystyczne

• 20 kwietnia w Gminnym Ośrodku Kultury w Starym Kurowie odbyły się eliminacje powiatowe w konkursie recytatorskim w ramach Lubuskich Konfrontacji Artystycznych. Wzięło w nich udział 61 uczestników ze szkół podstawowych z całego powiatu.

Naszą szkołę reprezentowali: - w kategorii klas 1-3:
            Maja Skwarek, Lena Matusiak z kl.3a;
            Maria Siworakszyna-3b.

-w kategorii klas IV-VI:
            Damian Gaudyn z kl.4a;
            Marianna Czupryńska i Zofia Dworczak z kl.5b.

-w kategorii klas VII-VIII
            Maria Grupińska z kl.7a,
            Michelle Bednarowska z kl.8c.

Był to szczęśliwy dzień dla naszych recytatorów.
            Wyróżnienie otrzymała
            Maria Grupińska (op.p.Dagmara Kowalczyk-Filipek).
            III miejsce zajęła Michelle Bednarowska(op.p.Renata Mikłasewicz);
            Do finału wojewódzkiego zakwalifikowali się Maria Siworakszyna(op.p. Alicja Graś i Alicja Zachciał),
            Marianna Czupryńska(op.Wioletta Kinal),
            Damian Gaudyn (op.p.Dagmara Kowalczyk-Filipek)

Serdecznie gratulujemy wszystkim recytatorom i trzymamy kciuki za naszych reprezentantów w
            finale wojewódzkim, który odbędzie się 17 maja w Gminnym Centrum Kultury w Kłodawie.

• Niebieskie Igrzyska 2023

• Niebieskie Igrzyska to ogólnopolskie wydarzenie będące częścią obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu oraz Światowego Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu. Ma ono charakter edukacyjny i sportowo-integracyjny. Jest ono skierowane do przedszkoli i szkół podstawowych z całej Polski. Niebieskie Igrzyska mają pokazać, że każdy może być sportowcem i każdy ma szansę osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości. Konkurencje drużynowe służą integracji oraz rozwijaniu i wzmacnianiu więzi.

W naszej szkole igrzyska odbędą 27.04.2023 r.

• Lubuska Olimpiada Młodzieży -Pófinały w piłce siatkowej chłopców.

• W dniu dzisiejszym 19.04 w Międzyrzeczu odbyły się zawody półfinałowe w piłce siatkowej chłopców w kategorii igrzysk młodzieży szkolnej. W pófinale udział wzięły 4 najlepsze drużyny z rejonów tj. SP1 Międzyrzecz , SP3 Międzyrzecz , SP 17 Gorzów Wlkp. oraz nasi uczniowie SP1 Drezdenko w składzie : Hubert Sokołowski-kapitan drużyny , Piotr Dębski-libero , Piotr Wojtysiak , Marcel Muraszow , Paweł Kondracki , Michał Laskowski , Kamil Łesak ,Dominik Przewoźny i Tobiasz Terlecki są to uczniowie klasy 8a.

W pólfinale wojewódzkim kończymy na III miejscu , co daje nam V, VI miejsce w województwie !!!!

Jest to duży sukces !

Gratulacje dla wszystkich zawodników dzisiejszych rozgrywek !

Opiekun drużyny : Maria Sapór

• Słodka Kawiarenka

• Spłeczność szkolna Jedynki zaprasza na Słodką Kawiarenkę, z której dochód przeznaczymy na wsparcie pogorzelców. W wyniku pożaru dach nad głową stracili ludzie, którzy od zawsze włączali się w organizację działań o charakterze charytatywnym. Teraz sami znaleźli się w potrzebie. Chcemy w ten sposób pomóc w jak najszybszym zebraniu funduszy na odbudowę domu i powrót do normalności.Terminy i organizatorzy wyprzedaży:17 kwietnia (poniedziałek) kl. 0ab, 1ab19 kwietnia (środa) kl. 2ab, 3ab24 kwietnia (poniedziałek) kl. 4ab, 5ab, 7a26 kwietnia (środa) kl. 6ab, 8abcSerdecznie zapraszamy!