• informatyka KL. 8

        • Wymagania na poszczególne oceny

          INFORMATYKA KL 8

           

          Uwaga! Wymagania na każdy stopień wyższy niż dopuszczający obejmują również wymagania na stopień poprzedni.

          Wymagania konieczne (na ocenę dopuszczającą) obejmują wiadomości i umiejętności umożliwiające uczniowi dalszą naukę, bez których nie jest w stanie zrozumieć kolejnych zagadnień omawianych na lekcjach i wykonywać prostych zadań nawiązujących do życia codziennego.

          Wymagania rozszerzające (na ocenę dobrą) obejmują wiadomości i umiejętności o średnim stopniu trudności, które są przydatne na kolejnych poziomach kształcenia.

          Wymagania dopełniające (na ocenę bardzo dobrą) obejmują wiadomości i umiejętności złożone, o wyższym stopniu trudności, wykorzystywane do rozwiązywania zadań problemowych.

          Wymagania wykraczające (na ocenę celującą) obejmują stosowanie znanych wiadomości i umiejętności w sytuacjach trudnych, złożonych i nietypowych.

           

          Ocena

          Stopień dopuszczający

          Uczeń:

          Stopień dostateczny

          Uczeń:

          Stopień dobry

          Uczeń:

          Stopień bardzo dobry

          Uczeń:

          • buduje proste skrypty w programie Scratch,
          • wykorzystuje zmienne w skryptach budowanych w programie Scratch,
          • opisuje algorytm Euklidesa,
          • wyszukuje największą liczbę w zbiorze nieuporządkowanym,
          • tworzy prosty program w języku C++ wyświetlający tekst na ekranie konsoli,
          • tworzy nowe bloki (procedury) w skryptach budowanych w programie Scratch,
          • definiuje i stosuje funkcje w programach pisanych w języku C++,
          • pisze polecenia w trybie interaktywnym języka Python do wyświetlania tekstu na ekranie,
          • tworzy procedury z parametrami w języku Scratch,
          • wprowadza dane różnego rodzaju do komórek arkusza kalkulacyjnego,
          • wskazuje adres komórki w arkuszu kalkulacyjnym,
          • prezentuje na wykresie dane zawarte w arkuszu kalkulacyjnym,
          • realizuje algorytm liniowy w arkuszu kalkulacyjnym,
          • współpracuje w grupie, tworząc wspólny projekt,
          • tworzy prostą stronę internetową w języku HTML i zapisuje ją w pliku,
          • tworzy prostą stronę internetową, korzystając z systemu zarządzania treścią (CMS),
          • umieszcza pliki w chmurze,
          • prezentuje określone zagadnienia w postaci prezentacji multimedialnej,
          • dodaje slajdy do prezentacji multimedialnej,
          • dodaje test i obrazy do prezentacji multimedialnej.
          • wykorzystuje instrukcje warunkowe w skryptach budowanych w programie Scratch,
          • wykorzystuje iteracje w skryptach budowanych w języku Scratch,
          • realizuje algorytm Euklidesa w skrypcie programu Scratch,
          • buduje w programie Scratch skrypt wyszukujący największą liczbę w zbiorze nieuporządkowanym,
          • opisuje różnice pomiędzy kodem źródłowym a kodem wynikowym,
          • tworzy zmienne w języku C++,
          • wykonuje podstawowe operacje matematyczne na zmiennych w języku C++,
          • wykorzystuje tablice do przechowywania danych w programach pisanych w języku C++,
          • tworzy i zapisuje prosty program w języku Python do wyświetlania tekstu na ekranie,
          • definiuje i stosuje funkcje w języku Python,
          • wskazuje zakres komórek arkusza kalkulacyjnego,
          • tworzy proste formuły obliczeniowe w arkuszu kalkulacyjnym,
          • zmienia wygląd komórek arkusza kalkulacyjnego,
          • dodaje i formatuje obramowania komórek arkusza kalkulacyjnego,
          • drukuje tabele arkusza kalkulacyjnego,
          • zmienia wygląd wykresu w arkuszu kalkulacyjnym,
          • wstawia tabelę lub wykres arkusza kalkulacyjnego do dokumentu tekstowego,
          • realizuje algorytm z warunkami w arkuszu kalkulacyjnym,
          • przygotowuje plan działania, realizując projekt grupowy,
          • formatuje tekst strony internetowej utworzonej w języku HTML,
          • wykorzystuje motywy, aby zmienić wygląd strony utworzonej w systemie zarządzania treścią,
          • dodaje obrazy i inne elementy multimedialne do strony utworzonej w systemie zarządzania treścią,
          • udostępnia innym pliki umieszczone w chmurze,
          • wyszukuje w internecie informacje potrzebne do wykonania zadania,
          • zmienia wygląd prezentacji, dostosowując kolory poszczególnych elementów.
          • w programie Scratch buduje skrypt wyodrębniający cyfry danej liczby,
          • porządkuje elementy zbioru metodą przez wybieranie oraz metodą przez zliczanie,
          • wyjaśnia, czym jest kompilator,
          • wykorzystuje instrukcje warunkowe w programach pisanych w języku C++,
          • algorytmy porządkowania przedstawia w postaci programu w języku C++,
          • opisuje różnice pomiędzy kompilatorem a interpretatorem,
          • wykorzystuje zmienne w programach pisanych w języku Python,
          • wykorzystuje listy do przechowywania danych w programach pisanych w języku Python,
          • algorytmy porządkowania przedstawia w postaci programu w języku Python,
          • kopiuje formuły do innych komórek arkusza kalkulacyjnego, korzystając z adresowania względnego,
          • oblicza sumę i średnią zbioru liczb, korzystając z odpowiednich formuł arkusza kalkulacyjnego,
          • dodaje oraz usuwa wiersze i kolumny arkusza kalkulacyjnego,
          • dodaje oraz usuwa wiersze i kolumny arkusza kalkulacyjnego,
          • zmienia rozmiar kolumn oraz wierszy arkusza kalkulacyjnego,
          • wykorzystuje arkusz kalkulacyjny do obliczania wydatków,
          • włącza lub wyłącza elementy wykresu w arkuszu kalkulacyjnym,
          • tworzy wykresy dla dwóch serii danych w arkuszu kalkulacyjnym,
          • wyjaśnia działanie mechanizmu OLE,
          • realizuje algorytm iteracyjny w arkuszu kalkulacyjnym,
          • sortuje dane w kolumnie arkusza kalkulacyjnego,
          • rozdziela zadania pomiędzy członków grupy podczas pracy nad projektem grupowym,
          • dodaje tabele i obrazy do strony utworzonej w języku HTML,
          • korzysta z kategorii i tagów na stronie internetowe utworzonej w systemie zarządzania treścią,
          • dodaje do prezentacji przejścia i animacje.
          • sprawdza podzielność liczb, wykorzystując operator mod w skrypcie języka Scratch,
          • wyszukuje element w zbiorze uporządkowanym metodą przez połowienie (dziel i zwyciężaj),
          • wykorzystuje instrukcje iteracyjne w programach pisanych w języku C++,
          • pisze w języku C++ program wyszukujący element w zbiorze uporządkowanym,
          • wykorzystuje instrukcje warunkowe i iteracyjne w programach pisanych w języku Python,
          • pisze w języku Python program wyszukujący element w zbiorze uporządkowanym,
          • wykorzystuje funkcję JEŻELI arkusza kalkulacyjnego do przedstawiania sytuacji warunkowych,
          • kopiuje formuły z użyciem adresowania bezwzględnego oraz mieszanego,
          • tworzy wykresy dla wielu serii danych w arkuszu kalkulacyjnym,
          • wstawiając obiekt zewnętrzny do dokumentu tekstowego opisuje różnice pomiędzy obiektem osadzonym a połączonym,
          • wykorzystuje arkusz kalkulacyjny w innych dziedzinach,
          • wyświetla określone dane w arkuszu kalkulacyjnym, korzystając z funkcji filtrowania,
          • dodaje hiperłącza do strony utworzonej w języku HTML,
          • zmienia wygląd menu głównego strony internetowej utworzonej w systemie zarządzania treścią,
          • dodaje widżety do strony internetowej utworzonej w systemie zarządzania treścią,
          • krytycznie ocenia wartość informacji znalezionych w internecie – weryfikuje je w różnych źródłach,
          • dodaje do prezentacji własne nagrania audio i wideo.

           

           

           

  • Galeria zdjęć

      brak danych