• informatyka kl. 5

        • Wymagania na poszczególne oceny

          INFORMATYKA KL. 5

           

          Wymagania na każdy stopień wyższy niż dopuszczający obejmują również wymagania na stopień poprzedni.

          Wymagania na ocenę celującą obejmują stosowanie przyswojonych informacji i umiejętności w sytuacjach trudnych, złożonych i nietypowych.

           

          Ocena

          Stopień dopuszczający
          Uczeń:

          Stopień dostateczny
          Uczeń:

          Stopień dobry
          Uczeń:

          Stopień bardzo dobry
          Uczeń:

          • zmienia krój czcionki w dokumencie tekstowym,
          • zmienia wielkość czcionki w dokumencie tekstowym,
          • określa elementy, z których składa się tabela,
          • wstawia do dokumentu tekstowego tabelę o określonej liczbie kolumn i wierszy,
          • zmienia tło strony w dokumencie tekstowym,
          • dodaje do dokumentu tekstowego obraz z pliku,
          • wstawia kształty do dokumentu tekstowego,
          • ustala cel wyznaczonego zadania w prostym ujęciu algorytmicznym,
          • wczytuje do gry tworzonej w Scratchu gotowe tło z pliku,
          • dodaje postać z biblioteki do projektu tworzonego w Scratchu,
          • buduje skrypty do przesuwania duszka po scenie,
          • korzysta z bloków z kategorii Pisak do rysowania linii na scenie podczas ruchu duszka,
          • dodaje nowe slajdy do prezentacji multimedialnej,
          • wpisuje tytuł prezentacji na pierwszym slajdzie,
          • wstawia do prezentacji multimedialnej obiekt Album fotograficzny i dodaje do niego zdjęcie z dysku,
          • tworzy prostą prezentacje multimedialną składającą się z kilku slajdów i zawierającą zdjęcia,
          • dodaje do prezentacji muzykę z pliku,
          • dodaje do prezentacji film z pliku,
          • podczas tworzenia prezentacji korzysta z obrazów pobranych z internetu,
          • omawia budowę okna programu Pivot Animator,
          • tworzy prostą animację składającą się z kilku klatek,
          • uruchamia edytor postaci,
          • współpracuje w grupie podczas pracy nad wspólnymi projektami.
          • ustawia pogrubienie, pochylenie (kursywę) i podkreślenie tekstu,
          • zmienia kolor tekstu,
          • wyrównuje akapit na różne sposoby,
          • umieszcza w dokumencie obiekt WordArt i formatuje go,
          • w tabeli wstawionej do dokumentu tekstowego dodaje oraz usuwa kolumny i wiersze,
          • ustawia styl tabeli, korzystając z szablonów dostępnych w programie Word,
          • dodaje obramowanie strony,
          • zmienia rozmiar i położenie elementów graficznych wstawionych do dokumentu tekstowego,
          • zbiera dane niezbędne do osiągnięcia celu,
          • osiąga wyznaczony cel bez wcześniejszej analizy problemu w sposób algorytmiczny,
          • samodzielnie rysuje tło dla gry tworzonej w Scratchu,
          • ustala miejsce obiektu na scenie, korzystając z układu współrzędnych,
          • w budowanych skryptach zmienia grubość, kolor i odcień pisaka,
          • wybiera motyw prezentacji multimedialnej z gotowych szablonów,
          • zmienia wersję kolorystyczną wybranego motywu,
          • dodaje podpisy pod zdjęciami wstawionymi do prezentacji multimedialnej,
          • zmienia układ obrazów w obiekcie Album fotograficzny w prezentacji multimedialnej,
          • dodaje do prezentacji obiekt WordArt,
          • dodaje przejścia między slajdami,
          • dodaje animacje do elementów prezentacji multimedialnej,
          • ustawia odtwarzanie na wielu slajdach muzyki wstawionej do prezentacji,
          • ustawia odtwarzanie w pętli muzyki wstawionej do prezentacji,
          • zmienia moment odtworzenia filmu wstawionego do prezentacji na Automatycznie lub Po kliknięciu,
          • dodaje do prezentacji multimedialnej dodatkowe elementy graficzne: kształty i pola tekstowe,
          • dodaje tło do animacji tworzonej w programie Pivot Animator,
          • tworzy nowe postaci w edytorze dostępnym w programie Pivot Animator i dodaje je do swoich animacji.
          • wykorzystuje skróty klawiszowe podczas pracy w edytorze tekstu,
          • podczas edycji tekstu wykorzystuje tzw. twardą spację oraz miękki enter,
          • sprawdza poprawność ortograficzną i gramatyczną tekstu, wykorzystując odpowiednie narzędzia,
          • zmienia w tabeli wstawionej do dokumentu tekstowego kolor cieniowania komórek oraz ich obramowania,
          • formatuje tekst w komórkach tabeli,
          • zmienia wypełnienie i obramowanie kształtu wstawionego do dokumentu tekstowego,
          • zmienia obramowanie i wypełnienie obiektu WordArt,
          • analizuje problem i przedstawia różne sposoby jego rozwiązania,
          • wybiera najlepszy sposób rozwiązania problemu,
          • buduje w Scratchu skrypty do przesuwania duszka za pomocą klawiszy,
          • buduje w Scratchu skrypt rysujący kwadrat,
          • dodaje do prezentacji multimedialnej obrazy i dostosowuje ich wygląd oraz położenie na slajdzie,
          • podczas tworzenia prezentacji multimedialnej stosuje najważniejsze zasady przygotowania eleganckiej prezentacji,
          • formatuje wstawione do prezentacji zdjęcia, korzystając z narzędzi na karcie Formatowanie,
          • określa czas trwania przejścia slajdu,
          • określa czas trwania animacji na slajdach,
          • zapisuje prezentację multimedialną jako plik wideo,
          • zmienia wygląd dodatkowych elementów wstawionych do prezentacji,
          • w programie Pivot Animator tworzy animację składającą się z większej liczby klatek i przestawiającą postać podczas konkretnej czynności,
          • modyfikuje postać dodaną do projektu,
          • wykonuje rekwizyty dla postaci wstawionych do animacji.

           

          • formatuje dokument tekstowy według wytycznych podanych przez nauczyciela lub wymienionych w zadaniu,
          • używa w programie Word opcji Pokaż wszystko do sprawdzenia formatowania tekstu,
          • tworzy wcięcia akapitowe,
          • korzysta z narzędzia Rysuj tabelę do dodawania, usuwania oraz zmiany wyglądu linii tabeli wstawionych do dokumentu tekstowego,
          • korzysta z narzędzi na karcie Formatowanie do podstawowej obróbki graficznej obrazów wstawionych do dokumentu tekstowego,
          • w programie Scratch buduje skrypt liczący długość trasy,
          • dodaje drugi poziom do tworzonej siebie gry w Scratchu,
          • używa zmiennych podczas programowania,
          • buduje skrypty rysujące dowolne figury foremne,
          • dobiera kolorystykę i układ slajdów prezentacji multimedialnej tak, aby były one wyraźne i czytelne,
          • umieszcza dodatkowe elementy graficzne w albumie utworzonym w prezentacji multimedialnej,
          • dodaje dźwięki do przejść i animacji w prezentacji multimedialnej,
          • korzysta z dodatkowych ustawień dźwięku dostępnych w programie PowerPoint,
          • korzysta z dodatkowych ustawień wideo dostępnych w programie PowerPoint,
          • zmienia kolejność i czas trwania animacji, aby dopasować je do historii przestawianej w prezentacji,
          • tworzy w programie Pivot Animator płynne animacje, tworząc dodając odpowiednio dużo klatek nieznacznie się od siebie różniących,
          • tworzy animację z wykorzystaniem samodzielnie stworzonej postaci.

           

           

  • Galeria zdjęć

      brak danych